„Z rostlinného masa chceme udělat standard.“ Unilever kupuje firmu The Vegetarian Butcher

03. 01. 2019

Přední globální dodavatel potravin Unilever kupuje holandskou společnost The Vegetarian Butcher. Rozhodl se tak mimo jiné na základě faktu, že se čím dál více zákazníků odvrací od konzumace masa ze zdravotních či etických důvodů.

Ve Velké Británii se už zhruba 22 milionů lidí považuje za takzvané flexitariány. Ačkoli se masa nechtějí vzdát úplně, snaží se významně snížit jeho spotřebu. Unilever už nyní prodává zhruba 700 veganských nebo vegetariánských produktů. The Vegetarian Butcher se pod jeho záštitou zařadí k dalším potravinářským společnostem, jako jsou Knorr, Hellmann’s nebo Ben & Jerry’s. „Společnost skvěle zapadne do našeho portfolia značek s pozitivními společenskými dopady,“ říká Nitin Paranjpe, jeden ze členů vedení společnosti Unilever, která se dlouhodobě snaží prosazovat zdravější značky s nižšími dopady na životní prostředí.



Zakladatelem společnosti The Vegetarian Butcher je rodina Kortewegových, která se původně zaměřovala na živočišnou výrobu. Po epidemiích prasečí chřipky a nemoci šílených krav se však rozhodla přejít na výrobu rostlinnou.

„Chceme dobýt svět. Naším posláním je udělat z rostlinného masa standard. Koupě společnosti Unileverem nám pomůže dojít k tomuto cíli rychleji,“ říká Jaap Korteweg. „Po finanční stránce jsme dostali i výhodnější nabídky. Unilever nám ale nabízí nejrychlejší růst. Chceme být desetkrát větší už za pár let,“ dodává.

 

 


Unilever není jedinou společností, která se na rostlinnou stravu čím dál intenzivněji zaměřuje. Hledání alternativ k živočišným produktům je trendem, do kterého se zapojuje stále více velkých firem. Jednou z nich je Nestlé SA, která loni koupila značku Sweet Earth Foods prodávající rostlinné alternativy, jako jsou „Harmless Ham“ nebo „Benevolent Bacon“.

Podle informací Světového ekonomického fóra je produkce mléka a hovězího masa zodpovědná za více emisí skleníkových plynů než světově největší ropné společnosti. Vysoká konzumace živočišných výrobků způsobuje vyčerpávání vodních zdrojů a úbytek deštných pralesů. Zatímco chov dobytka zabírá 80 % hospodářské půdy, získává se z něj jen 18 % kalorií. Příklon velkých hráčů na potravinářském trhu k rostlinné stravě je tedy více než vítaným trendem.

 



 

Více informací o rostlinné stravě se můžete dozvědět také na webových stránkách České veganské společnosti, člena Asociace společenské odpovědnosti.




Zdroj: Unilever buys meat-free food company The Vegetarian Butcher | Business | The Guardian. [online]. Copyright © 2019 Guardian News and Media Limited or its affiliated companies. All [cit. 03.01.2019]. Dostupné ZDE.

Unilever acquires The Vegetarian Butcher | News | Unilever global company website. Unilever global company website | Unilever Global | Unilever global company website [online]. Copyright © Unilever 2019 [cit. 03.01.2019]. Dostupné ZDE.

Fotografie: The newest generation meat substitutes | The Vegetarian Butcher. The newest generation meat substitutes | The Vegetarian Butcher [online]. Copyright © [cit. 03.01.2019]. Dostupné zde: www.thevegetarianbutcher.com
Sdílejte na: