Průlomové značky, které generace Z miluje

02. 01. 2019

Co chce generace Z od značek je pro marketéry nový svatý grál - stačí se podívat na nesčetné nedávno zveřejněné průzkumy a zprávy, které se snaží analyzovat jejich preference a záměry.

Generace Z (stejně jako před nimi mileniálové) má podle nedávného spotřebitelského průzkumu tendenci podporovat značky, které zaujímají postoj k otázkám z oblasti lidských práv, rasy a sexuální orientace. Více než 50 % generace Z tvrdí, že vědomí, že značka je společensky uvědomělá, ovlivňuje jejich nákupní rozhodnutí a 67 % věří, že by se podle svých hodnot a přesvědčení měly chovat.

Samozřejmě je trochu pošetilé snažit se nálepkovat či zobecňovat celou generaci, pár věcí se však zdá být jasných. Tato generace spotřebitelů požaduje od značek čestnost a autenticitu, protože došli do doby krize důvěry, která oslabuje autoritu vlády, médií a obchodu. Také chtějí, aby se značky chovaly správně vůči společnosti a ukazovaly respekt k lidem a planetě. Není divu, když problémy jako klimatická změna, genderová rovnost a umělá inteligence formují naši budoucnost.

 

Kampaň "Buy a Pair, Give a Pair" od Werby Parker


Názory generace Z a rozhodnutí, která na základě nich dělají, jsou převážně utvářeny digitálními a sociálními médii. Dnes tito mladí spotřebitelé mají přístup k více informacím o značkách a společnostech než kdykoli předtím a jejich vnímání kvality výrobků a důvěryhodnosti společností, které je vyrábějí, jsou formovány online názory v reálném čase. Spotřebitelé vyzbrojeni těmito novými informacemi značky rychle soudí a v mnoha případech se jim nelíbí, co vidí.

 

Dobročinné kelímky Charity Pot od Lush


Většina významných značek ví, že se musí přizpůsobit sociálním a ekologickým očekáváním těchto generací náročnějších spotřebitelů, ale pro velké a často konfliktní organizace to může být pomalý a obtížný proces - zejména pokud oddělení marketingu a udržitelného rozvoje nejsou na stejné vlně.

Zatímco těmto starším značkám někdy dělá problém najít svůj účel, nové značky a startupy příznivé pro generaci Z hrají hlavní roli - vytvářejí udržitelné, autentické a transparentní produkty a služby řešící obavy a snahy generace Z a budující důvěru pro budoucnost. Některé z nich jako Everlane, Lush, Warby Parker, Beyond Meat a TOMS jsou již zdomácnělé názvy.

 

Kampaň "End Gun Violence Together" od TOMS


Současně se nová vlna startupů příznivých pro generaci Z připravuje na výzvu sesadit staré značky, kterým se nedaří na nové prostředí přizpůsobit. Mezi další značky, které dnes pomáhají vést smýšlení o udržitelném byznyse v oblasti módy, potravin, zdraví, dopravy a cestování, patří například ECOALF, Bureo, Mud Jeans (obrázek nahoře) a Pavegen, stejně jako někteří budoucí hlavní globální hráči jako aplikace Headspace, on-line second hand Depop a francouzská etická obuvní značka Veja.

 

Kampaň "Upcycling the Oceans" od ECOALF


Společně tyto průlomové značky pomáhají měnit svět a získávat důvěru generace Z prostřednictvím skutečně udržitelných obchodních modelů a poskytují plán pro další podnikání. Velké značky by udělaly dobře, kdyby to vzaly na vědomí.




Zdroj: The Gen Z Breakthrough Brands and Why They Love 'Em | Sustainable Brands. Sustainable Brands | The Bridge to Better Brands[online]. Copyright © 2007 [cit. 02.01.2019]. Dostupné ZDE.
Sdílejte na: