6 důvodů, proč lidé nedarují na charitu

11. 12. 2018

Celkem 7 106 lidí po celém světě se zúčastnilo výzkumu o trendech v dárcovství pro rok 2018 (2018 Global Trends in Giving Report). Výzkum se zaměřoval na to, jakým způsobem lidé nejraději darují nebo jinak přispívají dobrým věcem.

Výzkum shrnuje data ze šesti kontinentů například o tom, jak mobilní technologie ovlivňují dárcovství a zaměřuje se i na vliv věku, genderu či náboženství.

Zkoumáno bylo mimo jiné i to, proč ne všichni lidé darují na charitu. Celkem 1 049 respondentů odpovědělo, že v posledních dvanácti měsících na charitu nedarovali, a to z následujících důvodů:

  • 43 % dotázaných uvedlo, že nedarovali na charitu, protože na to nemají finanční prostředky.

  • 20 % místo finančních darů raději pomáhá dobrovolnictvím.

  • 17 % daruje místo finančních darů zboží nebo služby.

  • 12 % nevěří organizacím, že jejich peníze dobře využije.

  • 6 % raději utratí peníze za svou rodinu a přátele.

  • 2 % nevěří, že by organizace dělaly nějaké pozitivní změny.


Dále 52 % respondentů, kteří nedarují, uvedlo, že není pravděpodobné, že by v následujících dvanácti měsících darovali na charitu. To ale neznamená, že by se tito lidé nezapojovali do komunálního života nebo nebyli zapojeni do dobročinných programů – jen ne tolik jako dárci.

Na následujících obrázcích můžete porovnat chování dárců a těch, kteří finance nedarují, v jiných aktivitách a rozhodnutích souvisejících s jejich životním stylem.

 

Volby životního stylu lidí, kteří nedarují


Volby životního stylu dárců


V neposlední řadě může být zajímavou informací, že 54 % dárců upřednostňuje darování online. K darování nejvíce inspirují sociální sítě (mezi nimi pak vede Facebook), v těsném závěsu za nimi je email, a až po nich následují webové stránky, tisk a reklamní spoty v televizi.




Zdroj: 

  • 6 Reasons Why People Do Not Give to Charity. Nonprofit Tech for Good [online]. Copyright © 2018 [cit. 11.12.2018]. Dostupné ZDE

  • Global Trends in Giving Report [online]. Dostupné ZDE.

Sdílejte na: