Tesco oslavilo 100. výročí vzniku Československa projektem „Sto důvodů k úsměvu“

29. 10. 2018

Propojení generací, to byla hlavní myšlenka projektu „Sto důvodů k úsměvu“.

Ten vznikl pod záštitou Nadačního fondu Tesco k oslavě stého výročí založení Československa. V září a říjnu tak měli žáci základních škol a senioři v šesti městech po celé republice unikátní možnost se vzájemně potkat a obdarovat se. Žáci ze šesti vybraných základních škol z Prahy, Brna, Liberce, Plzně, Hradce Králové a Břeclavi se postupně vydali do místních prodejen řetězce Tesco a vybrali zde zboží, které si senioři z jejich blízkého domova důchodců přáli. Mezi nejčastější přání seniorů patřily trička, knihy, drogerie, slazené nápoje, uzeniny nebo elektronika.

Celý nákup následně žáci naskládali do dodávek Tesco, které je pak doručily přímo na adresy domovů pro seniory. Tam už je ale zase osobně předali žáci jednotlivých tříd. Senioři byli touto návštěvou zjevně dojatí a často se neubránili slzám. „Mám radost, že se nám prostřednictvím toho projektu podařilo podpořit mezigenerační spolupráci a sounáležitost a zároveň propojit dvě zcela odlišné generace. Právě úctou ke staří a spoluprací s mladou nastupující generací jsme chtěli oslavit významný historický milník, jakým je založení samostatného československého státu,“ vysvětluje Patrik Dojčinovič, výkonný ředitel Tesco pro Českou republiku.


O projekt byl velký zájem i ze strany základních škol. Oceňovaly na něm právě osobní setkání dětí se seniory a možnost ukázat dětem, jak pomáhat druhým. Zároveň projekt sehrál velmi pozitivní roli při sbližování všech věkových kategorií. Školy v mnoha případech navázaly s domovy pro seniory bližší spolupráci a chystají pro ně další setkání, ať už v podobě nejrůznějších hudebních nebo jiných kulturních vystoupeních.

Vedení domovů pro seniory byla z projektu nadšená. Vedle hmotných dárků přisuzovala zásadní roli právě osobním setkání dětí a seniorů. Právě tam jim zásadním způsobem dokáží rozbít mnohdy stereotypní dny a rozzářit úsměv na tvářích. A přesně toho chtěl projekt 100 důvodů k úsměvu dosáhnout.



O společnosti Tesco Stores ČR

  • Společnost Tesco Stores ČR, a. s. vstoupila na český trh vroce 1996. V současné době provozuje
    v tuzemsku necelé dvě stovky obchodů a 17 čerpacích stanic

  • VČeské republice provozuje Tesco také franšízingovou síť Žabka, která čítá více než stovku obchodů.

  • Jako první na českém trhu začalo Tesco vroce 2012 provozovat internetový obchod s potravinami Potraviny on-line. Letos byla tato služba Tesco již podruhé oceněna jako nejdůvěryhodnější značkou roku!

  • Za dobu svého působení na českém trhu Tesco obdrželo řadu dalších ocenění – je například několikanásobným nositelem titulů Hypermarket roku, Obchodník roku, Nediskontní obchodní řetězec roku. Vletošním roce získala tři ocenění v soutěži TOP Odpovědná

  • Tesco patří k největším soukromým zaměstnavatelům v České republice. Zaměstnává přes 11000 lidí.

  • Vroce 2013 začaly obchody Tesco spolupracovat s Federací potravinových bank a darují neprodané trvanlivé i čerstvé potraviny potřebný V současnosti daruje 154 obchodů potravinové přebytky na denní nebo týdenní bázi.

  • V posledních dvou letech prostřednictvím Nadačního fondu Tesco společnost věnovala více, než 10 milionů korun lokální neziskovým organizacím prostřednictvím programu Vy rozhodujete, my pomáhá






Zdroj: Tisková zpráva, Tesco
Sdílejte na: