Plzeňský Prazdroj se stal 250. členem Asociace společenské odpovědnosti

18. 10. 2018

Jubilejním 250. členem Asociace společenské odpovědnosti se v průběhu října stal Plzeňský Prazdroj, lídr v oblasti odpovědného podnikání.

Jako jedna z prvních firem v Česku začala své aktivity v této oblasti systematicky vyhodnocovat a vydávat zprávu o trvale udržitelném rozvoji. Před více než 175 lety dali světu první ležák plzeňského typu – těží z této historie, ale také pro ně znamená závazek. Vnímají, že je nejen jejich právem pivovarské dědictví využívat, ale především povinností o něj pečovat, aby jej v pořádku předali svým potomkům. Proto je péče o historické dědictví jedním z pilířů jejich strategie trvale udržitelného rozvoje. V neposlední řadě se věnují oblasti alkoholové odpovědnosti. Nechtějí, aby lidé pili více, ale aby pili lépe. Usilují o to, aby se pivo stalo přirozenou volbou pro umírněné a odpovědné konzumenty.




„Asociace společenské odpovědnosti velmi dobře rozšiřuje povědomí o globálních cílech udržitelného rozvoje v České republice a poskytuje příležitost byznysu, neziskovému sektoru, vzdělávacím institucím, veřejnému sektoru, sociálním podnikům i jednotlivcům sdílet své zkušenosti v oblasti naplňování SDGs. Díky této platformě vzniká řada krásných projektů, na kterých spolupracují partneři napříč sektory. Velké firmy s dlouholetou zkušeností se CSR, jako Plzeňský Prazdroj, mohou jít příkladem a sdílet své know-how s méně zkušenými, ale odhodlanými subjekty a o je vždy přínosné“, říká Drahomíra Mandíková, ředitelka firemních vztahů a komunikace v Plzeňském Prazdroji.



Strategie v oblasti CSR je v Plzeňském Prazdroji provázána s 12 Cíli udržitelného rozvoje, jelikož si uvědomují, že ke globálním výzvám musí přistupovat společně a táhnout za jeden provaz. Plzeňský Prazdroj je výrobní firma, i z toho důvodu je pro ně klíčové téma snižovaní ekologické stopy. Za posledních 10 let do nových technologií investovali v řádech miliard korun a díky tomu se jim podařilo snížit spotřebu vody na 2,9 hl vody na výrobu 1 hl piva, snížit spotřebu energie o 42 %. Směřují k provozu s nulovým odpadem. Vyrábí produkt, který lidstvo po staletí spojuje, a proto se na ně zaměřuje i jejich CSR strategie. Ať už zaměstnance, partnery v jejich dodavatelsko-odběratelském řetězci nebo komunity v okolí jejich pivovarů.

V příštích letech budou pokračovat ve snižování energetické náročnosti pro výrobu jejich piv, především spotřeb vody a energií. Nadále budou odebírat suroviny od lokálních dodavatelů, věnovat se osvětě a edukaci v oblasti odpovědného pití alkoholu, pokračovat v prosazování genderové rovnosti na pracovišti a zvyšování počtu žen ve vedoucích pozicích. A mnoho dalšího… Moc nás těší, že budeme s nimi u toho.

Více informací o jejich CSR aktivitách naleznete na webových stránkách www.prazdroj.cz/odpovednost.
Sdílejte na: