Říjnová CSR snídaně Asociace společenské odpovědnosti: dobro a jak s ním pracovat ve smysluplné komunikaci

17. 10. 2018

Podzimní snídaně 15. října otevřela téma, o které je ve společnosti velký zájem – a to PR v kombinaci s komunikací dobra. Partnerem akce byla společnost Google Česká republika, v jejíchž prostorech se snídaně konala.

Na pravidelné setkání dorazilo na 60 členů Asociace společenské odpovědnosti. Po přivítání a úvodním slovu ředitelky a zakladatelky Asociace společenské odpovědnosti Lucie Mádlové představil svůj přístup ke společenské odpovědnosti a vizi komunikace dobra společnosti Google Česká republika ředitel marketingu pro střední a východní Evropu Petr Šmíd. Zdůraznil, že by se firma ve svých CSR aktivitách měla orientovat na obor, který je jí v podnikání nejbližší. Google se tak v rámci svých CSR projektů zaměřuje na oblast technologií. „Pro neziskové organizace jsme vyvinuli systém Google Ad Grants, který mohou využít k online inzerci. Na školeních jim zároveň radíme, jak nejlépe s programem pracovat,“ dodává Petr Šmíd.



S heslem Do Good & Sell Good pak pokračovali David Brada a Carl Wright z komunikační agentury Cream Prague. Na několika příkladech úspěšných kampaní ukázali, že v rámci propagace projektů skvěle funguje neotřelý nápad zpracování dobra a silné příběhy, které vyvolají emoce, díky kterým si pak člověk produkt jednoduše zapamatuje. „V tomto typu komunikace platí ještě víc než jinde, že jednou prožít na vlastní kůži znamená víc než 10krát jenom vidět,“ uvádí David Brada. „Pokud ten nápad vymyslíte skvěle, bude smysluplný, takzvaně Credible Fit, mnohonásobně se vám to vrátí,“ dodal.



Konkrétní úspěšnou kampaní dobra navázala Denisa RatajováDomova Sue Ryder. Kvůli nedostatku lůžek pro seniory vymysleli projekt s názvem Garáž s dovětkem „obnovme postelový park“. „Odlehčenou formou jsme chtěli upozornit na citlivé téma stáří a péče o seniory. Přirovnali jsme postel k autu, protože pro některé naše klienty je to jediný prostředek, jak se mohou pohybovat,“ říká Denisa Ratajová. Díky úspěšné kampani se jim podařilo vybrat peníze na celkem 15 elektricky ovladatelných polohovacích postelí.



S dalším tipem efektivní propagace dobra se přišla podělit Martina KafkováM-Ocean. Prozradila, že inspiraci pro udržitelné eventy čerpá ve svém vlastním životě nebo u přátel. Vadí ji například plastová brčka, a tak přišla na výrobu brček kovových, které se dají použít nesčetněkrát. „Na festival Colours of Ostrava jsme jich nechali vyrobit 4 000 s tím, že je lidé za zálohu můžou vracet. Drtivou většinu si jich ale odnesli a vizi M-Ocean tak sami šíří dál,“ raduje se Martina Kafková. Kovová brčka si mohli jako dárek odnést domů také účastníci snídaně.



Snídani se svým příspěvkem uzavírala influencerka a travelbloggerka Veronika Šubrtová (Weef’s World). Účastníkům představila pro mnohé příliš neprobádané vody sociální sítě Instagram. Vysvětlila, jak velký mohou mít dopad zveřejněná krátká videa, takzvaná insta stories, o vybraných produktech a proč by se měl tento kanál víc používat směrem k propagaci sociálních témat. „Když bude váš projekt smysluplný a bude mít takzvaně hlavu a patu, řada incluencerů vám ho může propagovat zadarmo, protože v tom cítí svojí společenskou odpovědnost. Někteří influenceři mají dosah ke statisícům lidí. Instagram je ideální pro oslovení hlavně mladé generace, která se na něm pohybuje nejčastěji,“ vysvětlila Veronika Šubrtová.

Závěrečná část dopoledne patřila networkingu členů Asociace společenské odpovědnosti. Partnerem snídaně byla společnost Google Česká republika.

Fotogalerii z akce od Jana Nechvíle si můžete prohlédnout na tomto odkazu.
Sdílejte na: