Britští maloobchodníci přišli s inovativním plánem na podporu udržitelného rozvoje

25. 03. 2018

Více než 25 známých prodejců se zavázalo k akčnímu plánu, který má za cíl překonání nejvážnějších globálních problémů. Maloobchodníci jsou jedněmi z prvních, kteří se rozhodli postupovat podle společného plánu.

Iniciativa Better Retail, Better World mobilizuje britské maloobchodníky ke společné snaze o vyřešení těch největších globálních problémů příštích desetiletí, na které upozornila OSN, včetně moderního otroctví a důstojné práce, udržitelného ekonomického růstu, nerovností ve společnosti, klimatických změn a odpovědné spotřeby a výroby.

Více než 25 britských prodejců, mezi něž patří například Asda, Debenhams, IKEA, Lidl nebo Marks & Spencer, se podepsalo pod závazek Better Retail Better World. V rámci projektu se maloobchodníci budou dělit o své zkušenosti a pravidelně zveřejňovat své úspěchy při naplňování cílů.

Podle příkladu SDGs jsou jádrem i tohoto projektu jasné, transparentní, měřitelné cíle vytvořené ve spolupráci s firmami a zastánci kampaně.

Jednotlivé cíle zahrnují:

  • Pravidlo, že žádný zaměstnanec nesmí být nucen platit poplatky za práci. Problém se týká zaměstnanců s nízkými platy, kteří si berou půjčky na pokrytí náborových poplatků a jejichž situace se blíží modernímu otroctví.

  • Veřejně dostupné reporty o tom, jak maloobchodníci podporují kariérní růst lidí ze znevýhodněných skupin.

  • Omezení odpadu, skleníkových plynů a odlesňování.


Better Retail Better World je iniciativou British Retail Consortium. Jeho předseda Richard Pennycook vyzval další maloobchodníky, aby se do projektu zapojili.  „Je na čase, aby maloobchodníci ukázali, co mohou udělat pro ostatní. Je to společný krok k lepšímu, prosperujícímu a udržitelnému světu.“ Maloobchodníci se zaměří na zlepšení situace v oblasti řetězce dodavatelů, potravinových obalů a souvisejícího odpadu.

Cíle udržitelného rozvoje, které se díky iniciativě pomáhají naplnit:

  • SDG 8 – Důstojná práce a ekonomický růst

  • SDG 10 – Méně nerovností

  • SDG 11 – Udržitelná města a obce

  • SDG 12 – Odpovědná výroba a spotřeba

  • SDG 13 – Klimatická opatření






Zdroj: RETAIL INDUSTRY LAUNCHES GROUND-BREAKING ACTION PLAN TO ADVANCE SUSTAINABILITY, DEVELOPMENT AND EQUALITY. BRC [online]. Volně přeloženo z AJ, dostupné ZDE.
Sdílejte na: