Zakladatel bezobalového obchodu chce v Brně rozšířit koncept bezobalového nakupování

04. 07. 2017

Jak funguje bezobalový obchod, které potraviny se nejvíce prodávají, co všechno si můžete koupit? Přečtěte si rozhovor s Radimem Kučerou, který založil první bezobalový obchod v Brně.

A-CSR: Zero Waste je hodně specifický životní styl, který má v zahraničí velkou oblibu. V posledních letech je hnutí kladně přijímáno i v České republice. Čím myslíte, že to je?

Radim Kučera: Myslím, že si lidé pomalu ale jistě začínají uvědomovat, že současný životní styl většiny obyvatelstva není dlouhodobě udržitelný. Začíná se objevovat spousta nových projektů, které se snaží omezit produkci odpadu, zpracovat již vyprodukovaný odpad a podobně. Kromě nadšení tento zájem bez pochyby žene i vlna obrovských příležitostí pro firmy i jednotlivce.

A-CSR: Co Vás vedlo k tomu, že jste v Brně otevřel první bezobalový obchod?

Radim Kučera: Když mi něco nevyhovuje, nekecám kolem toho, ale pracuji na tom, abych tu situaci změnil. A odpady mi prostě vadí, tak jsem se rozhodl přiložit ruku k dílu.



A-CSR: Bezobalové obchody jsou také v Praze, v Ostravě či v Olomouci. Spolupracujete nějak s ostatními obchody?

Radim Kučera: Všichni si vzájemně vyměňujeme informace a novinky, které se nám podaří zjistit a snažíme se naše fungování propojit. Nejvíce spolupracujeme se Zlínským bezobalovým obchodem, kde se osobně známe s majiteli.

A-CSR: V rámci obchodu nabízíte relativně široký sortiment - od koření, kávy, přes čokolády, oříšky, semínka, po těstoviny, pečivo, nebo čerstvou zeleninu. Co jde nejvíce na odbyt? Jaké produkty lidé v bezobalovém obchodě nejvíce nakupují?

Radim Kučera: Řekl bych, že je to poměrně vyrovnané. Opravdu hodně prodáváme ovesné a velkou část obratu nově tvoří také čerstvá zelenina a pečivo, ale lidé si rádi chodí i pro naše oleje, koření nebo oříšky.

A-CSR: Můžete nějak blíže specifikovat, kteří lidí ve Vašem obchodě nakupují? Jaká je cílová skupina Vašeho obchodu? Nakupují u Vás spíše starší lidé, nebo mladší a studenti?

Radim Kučera: Největší skupinu tvoří maminky s dětmi, které pro svoji rodinu chtějí to nejlepší a mladí lidé, které oslovíme na Facebooku. Chodí k nám i řada důchodců, ale ti jsou obvykle citlivější na cenu, takže nakupují jen některé produkty. Na druhou stranu řada z nich oceňuje kvalitu zboží, které nabízíme. Naším cílem je rozšířit koncept bezobalového nakupování mezi běžnou populaci. Myslím, že je to jednoduchý životní styl, na který se může adaptovat každý.

A-CSR: Co Váš bezobalový obchod v nejbližších týdnech a měsících čeká? Můžou se jeho současní i budoucí návštěvníci na něco těšit?

Radim Kučera: Postupně rozšiřujeme sortiment, máme seznam produktů jako jsou polévkové nudle, ořechy, limonády a brzy snad i mléčné produkty. Čeká nás léto a s tím i spousta čerstvého ovoce a zeleniny, která konečně dozrává, takže myslím, že je opravdu na co se těšit.




O Radimu Kučerovi

22 let, absolvent Provozně ekonomické fakulty Mendelovy univerzity. Zajímá se o byznys, investování a zdravý životní styl – zdravá strava, sport, apod. Od svých 13 let programoval, 2 roky obchodoval s vínem a hovězím masem a nyní se věnuje bezobalovému obchodu.

Více informací naleznete na webových stránkách, novinky a aktuality můžete najít na facebookové stránce Bezobalový obchod Brno.
Sdílejte na: