Hladové děti se mění v akční hrdiny pro dobrou věc

08. 06. 2017

Fotograf Benjamin Von Wong je zpět. I tentokrát ve svých fotografiích epických dobrodružství, která jsou pro jeho tvorbu typická, poukazuje na další společenský problém: první světový hlad dětí.

Zpočátku se tento termín může jevit jako oxymóron - když se řekne „hladové děti”, většina lidí si pravděpodobně představí kampaně od charitativních organizací v zemích třetího světa. První světový hlad je ale skutečným problémem, u kterého navíc můžeme očekávat jeho zhoršení během letních měsíců, kdy nebudou fungovat školní zařízení.

„V srdci samotného Silicon Valley, ve kterém sídlí desítky miliardářů, jedno ze tří dětí bojuje s hladem," vysvětluje Benjamin Von Wong v příspěvku na svém blogu. „Situace se však ještě zhoršuje. Když přijdou letní prázdniny, některé děti zůstanou bez přístupu k bezplatným, nebo částečně hrazeným jídelnám v rámci svých škol."

Fotograf Von Wong se propojil se společností Second Harvest Food Bank, se kterou se společně zaměřili na zvýšení povědomí a sběr finančních prostředků pro charitu, která pomáhá obstarat jídlo hladovým dětem i během léta. Ale jak nejlépe podchytit problém takového rázu, aby mohl lidi inspirovat a ne je děsit? Řešení našel Von Wong ve změně symbolu „hladového dítěte" na něco inspirativního a povznášejícího: na akčního hrdinu = bojovníka a hvězdu akčních dobrodružství. Ben a Second Harvest v projektu využívají působivé možnosti fotografií dětí v pěti akčních situacích, z nichž každá zobrazuje jeden z bojů, kterým hladové dítě může čelit... Snaží se na smutnou skutečnost dívat pozitivně, aby mohli zvýšit povědomí o tomto problému.

Boj o nalezení jídla v obchodě s potravinami; Zrádné výstupy (aneb skoky ve skladu) znamenají získání čerstvých produktů; Radost z objevení zdravého jídla při hledání ztraceného pokladu; Nutnost ochránit si své jídlo, protože je k dispozici jen velmi zřídka; „Mission impossible" během hledání zdravé snídaně (horní fotografie).

Hlavní téma a poučení z každé fotografie je však stejné: pro dítě by nemělo být až tak složité jídlo najít. „První světový hlad dětí je skutečný problém, ale stále jsou mezi námi lidé, kteří proti němu bojují, aby děti už nemusely," říká Von Wong. „The Second Harvest Food Bank je jednou z těch organizací, které dodávají přes jeden milion zdravých jídel během každého týdne. A to po celý rok."

Chcete-li vidět fotografie a videa ze zákulisí tohoto projektu, nebo se dozvědět více o projektu, klikněte sem.

Zdroj: PetaPixel: Creative Photos Turn Hungry Kids into Action Heroes for a Good Cause, červen 2017, volně přeloženo z aj, celý článek v originále dostupný zde.
Sdílejte na: