National Geographic a WaterAid India startují kampaň s cílem vyřešit nedostatek vody v Indii

31. 05. 2017

Omezený přístup k pitné vodě je realitou pro miliony Indů. A právě tento problém se snaží řešit organizace National Geographic a Water Aid India prostřednictvím své nové kampaně Modrá mise.

S pomocí těch nejtalentovanějších z Bollywoodu iniciativa cílí na zvýšení povědomí o problematice nedostatku vody a ukazuje, jak pouhé drobné změny v každodenní spotřebě vody mohou pomoci zajistit bezpečný a čistý zdroj pitné vody (nejen) příštím generacím. Prostřednictvím Modré mise bude National Geographic vysílat na svých indických kanálech dokumenty a speciální televizní pořady upozorňující na kritický nedostatek vody, který v druhé nejlidnatější zemi světa existuje. Krátké filmy, které jsou volně k shlédnutí na internetové stránce iniciativy, ukazují, jak nedostatek vody ovlivňuje každodenní život obyvatel v Indii. Filmy jsou natočeny s největšími bollywoodskými hvězdami Imtiazem Alim, Hansalem Mehtaen, Aniruddhem Royem Chowdhurym a Madhurem Bhandarkarem.

„Jsem pyšný, že můžu být spojen s ikonickou značkou, jejíž činnost dlouhodobě odkazuje na potřebu zachování planety,“ říká Farhan Akhtar, bollywoodský herec a tvář nové kampaně.

„Modrá mise National Geographic je iniciativa blízká mému srdci. Má schopnost objasňovat, inspirovat a posílit postavení lidí, kteří si nejsou vědomi kroků, jež mohou v otázce nedostatku vody učinit, a tím dosáhnout skutečné změny. Doufám, že si Indové uvědomí svoji odpovědnost za zachování vody, neboť budoucnost je v jejich rukou,“ dodává Akhtar.

National Geographic bude také vysílat trojdílný dokument „Vyprahlí“ natočený oscarovým režisérem Alexem Gibnerem pojednávající o environmentálních a politických příčinách nedostatku vody po celém světě. S cílem vtáhnout obyvatele Indie ještě více do kampaně nabízí webová stránka Modré mise jejím uživatelům možnost spočítat si vlastní „vodní stopu“. Stránka také poskytuje tipy, jakými různými způsoby se dá každý den k úspoře vody přispět.

„National Geographic byl vždy značkou snažící se o prosazení smysluplných změn. Svoji aktivitu tímto směrem vyvíjíme již více než jedno století,“ říká Swati Mohan, vedoucí obchodního oddělení National Geographic a indické Fox Network Group. „Současná globální krize vodních zdrojů vyžaduje značnou pozornost. Jen v samotné Indii nemá 76 milionů obyvatel přístup k pitné vodě. Tato situace se bude ještě zhoršovat, pokud se neprodleně nepodniknou patřičné kroky. Věříme, že iniciativa poskytne obyvatelům země informace o tom, co vše je možné změnit pomocí kolektivní akce.”

Televizní stanice National Geographic se také v rámci kampaně Mise Namodři moji školu (angl. MissionBlueMySchool) spojila s Water Aid India, aby zajistila pitnou vodu pro školu v jihozápadní části města Dillí, která je v současnosti závislá na dodávkách vody z cisteren. Prostřednictvím iniciativy se National Geographic a Water Aid India snaží zavést do škol vodovody, které by sloužily 2 500 studentům, a také zajistit další zařízení včetně chladičů, filtrů či systému sběru dešťové vody.

National Geographic Society v posledních pěti letech poskytla více než 50 grantů týkajících se zachování a ochrany životního prostředí, a to jak v USA, tak po celém světě. V rámci Světového dne vody v roce 2017 spojila  síly s pivovarem Stella Artois a režisérkou Crystal Moselle a společně vytvořili kampaň s názvem Náš sen o vodě. Tato iniciativa je rozšířením kampaně firmy Stella Artois „Kup dámě nápoj“ (angl. Buy a Lady a Drink), jejímž cílem bylo zvýšit povědomí o globální krizi vodních zdrojů.

„Zatímco legendární dokumenty National Geographic a jejich věhlasné fotografie pomohly zvýšit povědomí o problematice ohrožených vodních zdrojů, snažíme se o víc než jen o vytváření příběhů. Pomáháme lidem zastavit se a přemýšlet nad tím, co se v dnešním světě děje. Snažíme se poukázat na to, co by se mohlo změnit, aby se stav věcí zlepšil,” říká Gary Knell, ředitel a CEO Národní zeměpisné společnosti.

Zdroj: Sustainable Brands: Nat Geo, Water Aid India Launch Campaign to Tackle Water Scarcity in India, květen 2017, volně přeloženo z aj, celý článek v originále dostupný zde
Sdílejte na: