300 udržitelných řešení mění globální výzvy na byznys příležitosti

09. 05. 2017

The Global Opportunity Explorer propojuje soukromý sektor s nápady na řešení světových problémů – a s velkými profity, které tato řešení přináší.

Nový portál The Global Opportunity Explorer přináší byznys řešení globálních výzev, od nedostatku vody, přes diverzitu až po udržitelnou městskou dopravu. Ambicí je zprostředkovat nový pohled na světové problémy: představit je také jako příležitosti, na kterých se dá postavit byznys. „Skrz platformu chceme propojit velké firmy s podnikateli, kteří často mají zajímavé nápady na řešení problému v jejich okolí,“ říká Laura Hammershoy, ředitelka strategických inovacích v Sustania, think-tanku a konzultační firmy z Kadaně, která se na iniciativě podílí. „Udržitelnost by pro firmy neměla být jenom o recyklaci, reportingu nebo risk managementu. Měla by být o inovacích a vyhledávání nových obchodních příležitostí.“

Případové studie v platformě The Global Opportunity Explorer jsou rozděleny na sedmnáct Cílů udržitelného rozvoje (SDGs), nové agendy od OSN. Logika je jednoduchá – pokud jste firma, která by ráda svůj byznys učinila více udržitelný, na The Global Opportunity Exploreru se dostanete k nápadům a možným partnerům, bez ohledu na odvětví, ve kterém se pohybujete. Např. pod SDG 2, tedy Cílem, který má skoncovat s hladem, se dostanete k řešením typu bio-hnojiv, která zlepšují půdu a zvyšují produktivitu polí. Kliknete na SDG 6, tedy čistou vodu a sanitaci, a zobrazí se vám sprcha, která recykluje a čistí použitou vodu.



Zaujme vás jistě i francouzská firma Ennesys, která vyrábí fasády s mikrořasami. Ty se živí odpadovou vodu a zahřívají celý objekt, tudíž snižují náklady na vytápění. Další ze 300 vyobrazených možností konkrétního naplňování globálních cílů je Econyl Regeneration Systém. Ten sbírá staré rybářské sítě a koberce a vyrábí z nich nová nylonová vlákna.

Databázi projektů lze prohledávat dle odvětví, řešení a konkrétního Cíle udržitelného rozvoje. Celá iniciativa vznikla ve spolupráci Sustainia, UN Global Compacrt a norské firmy DNV. Čím dál více firem chápe, že s udržitelností je spjatý i profit a firmy jako Siemens, Adidas, BASF, Unilever a další investují do udržitelných produktů a služeb. To je však teprve začátek, abychom globální cíle naplnili, do roku 2030 budeme potřebovat ještě více firem, které uvidí riziko jako příležitost.
Sdílejte na: