Jak vytvořit lepší úroveň života a naplnit sny miléniálů

22. 03. 2017

V poslední době se velmi často mluví o "odlivu mozků" mladých lidí z menších měst, obcí a venkovských oblastí do velkoměst.

Jak můžeme udržet mladé talenty a vzdělané lidi v jejich rodných městech, kde mohou pomáhat místním komunitám v růstu a v prosperitě? S touto otázkou je však důležité se také ptát na to, jak vypadá atraktivní a obyvatelná společnost 21. století - v dnešní době připojení k internetu, globalizace a sociálního osvícení.

Skupina filmařů z Hemmings House Pictures, kteří se ve svých dokumentech zaměřují na sociální témata, toto téma zaujalo a začal vznikat sociálně zaměřený dokumentární film, který zkoumá "nový pohled na svět" aktuálně neustále připojené ekonomiky. Tento pohled na svět se vyvinul z "amerického snu" minulém století na více společensky uvědomělou a komunitně smýšlející názor na svět, a tak filmaři projekt nazvali The Millennial Dream (Sen miléniálů – trailer k dokumentu zde).

Filmařský tým hovořil s investory zaměřenými na dopad na společnost a s firmami, kterým na migraci mladých lidí záleží. Společně se dohodli tuto problematiku hlouběji prozkoumat. Všechny zainteresované strany tak přispěly k dialogu o tom, jak mohou přejít k nové ekonomice.

Film se natáčel v Bostonu, Lowell, a Lawrence ve státě Massachusetts, v Hubli v Indii, v Atlantické Kanadě, v New Yorku, či v Torontu a Montrealu. Na všech místech filmaři chtěli získat názory na to, co se skrývá uvnitř snu miléniálů.

The Millennial Dream je velmi zvláštní projekt. Filmaři se sami rozhodli vybudovat globálně relevantní filmovou produkční společnost v Maritimes v Saint John v New Brunswick. Toto město se neliší od mnoha jiných menších měst a venkovských oblastí, které se potýkají s problematikou této ekonomiky, a to navzdory energie a houževnatosti jejich občanů. Cílem projektu je zahájit a šířit konverzaci, která bude inspirovat mladé lidi, aby se podobné oblasti a města staly místem pro jejich život.

Otázky, které si tento filmový projekt klade, jsou však univerzální: Pokud se města stanou místem k životu miléniálů (tím, že budou prosazovat a podporovat podnikání; společnosti trojí zodpovědnosti; umění a kulturu; sociální podniky; inovace a technologie; digitální společnost; nové systémy vzdělávání atd.), mohli bychom nejen zastavit odliv mozků do velkoměst, ale také přilákat mladé talenty z celého světa zde žít či pracovat.

Film The Millennial Dream je nyní ke stažení na Amazon a iTunes.

Zdroj: The Sustainable Brands, Shaping Our Future: Redefining the „Good Life“ and Creating „The Millenial Dream“, 15. 3. 2017, volně přeloženo z aj, celý článek dostupný zde.
Sdílejte na: