Panera odstranila ze svých produktů veškeré umělé konzervanty

26. 01. 2017

Společnost Panera po dvou letech dosáhla svého cíle prodávat pouze 100% přírodní produkty bez umělých konzervantů.

Americký řetězec restaurací Panera Bread, který je známý především prodejem čerstvého pečiva, představil novou marketingovou kampaň k dosažení svého cíle odstranit veškeré umělé konzervanty ze svých produktů. Již v roce 2014 společnost Panera spustila kampaň s názvem Food as should be s cílem podporovat přírodní ingredience. Na začátku letošního roku Panera rozšířila svou kampaň o reklamní spoty, ve kterých prezentuje veškeré své produkty jako 100% přírodní, bez konzervantů, sladidel a umělých barviv. Společnost ve spotech upozorňuje na fakt, že jídlo, které jíme, běžně obsahuje mnoho umělých látek a konzervantů.

Panera v průběhu dvou let postupně upouštěla od umělých konzervantů. Nejprve změnila recepturu polévek, posléze i sendvičů, pečiva a dalších potravin. Každá položka v menu je nyní bez umělých ingrediencí jako jsou glukózo-fruktózový sirup, propylenglykol a další.

Chris Hollander, šéf marketingového oddělení Panera, prohlašuje: „Věříme, že jednoduší a přírodnější ingredience, které najdete ve svém jídle, chutnají mnohem lépe a jsou mnohem zdravější. Proč jídlo zbytečně komplikovat, když to není nezbytné?“

Společnost má v plánu šířit svou 100% přírodní kampaň formou televizních spotů a především také prostřednictvím sociálních sítí s cílem navázat bližší kontakt se zákazníky. První reakce na kampaň byly velmi pozitivní. Hlavní reklamní spot zhlédlo na YouTube již 1,5 milionu uživatelů. Společnosti Panera se tak touto kampaní podařilo tzv. trefit do černého. Mnoho firem stále problematiku udržitelných a zdravých produktů ignoruje a vystavuje se tím nebezpečí, že uvědomělejší spotřebitelé upřednostní raději přírodní produkty bez umělých látek.

Panera však není jedinou společností, která se rozhodla upustit od umělých ingrediencí. Posun k přírodním produktům postupně činí také například společnosti Subway, General Mills, Nestlé či Taco Bell.

Zdroj: Sustainable Brands, Panera Eliminates Artificial Preservatives to Achieve 100% Clean Goal, 10. 1. 2017. Celý článek dostupný v AJ zde
Sdílejte na: