Mileniálové podporují Cíle udržitelného rozvoje

08. 11. 2016

Uvědomělá generace dětí milénia očekává od byznysu aktivitu při naplňování globálních cílů.

Děti milénia, známé též pod názvem Generace Y, tvoří přibližně 2 miliardy světové populace. Jedná se o jedince narozené v období 1980 až 2000. Právě oni jsou hlavní cílovou skupinou většiny byznysu. A celých 81 % z nich věří, že byznys by měl hrát klíčovou roli v realizaci Cílů udržitelného rozvoje (SDGs).

Dle studie organizace Corporate Citizenship miléniová generace preferuje obchodní značky, které mají pozitivní společenský dopad, a upřednostňuje zaměstnání, jež je naplňuje. Současně si tato generace uvědomuje, že byznys funguje především za účelem zisku, ale zajímá se, jak byznys své bohatství sdílí s ostatními, respektive jak rovnoměrně z něho těží ostatní skupiny.

Mileniálové zároveň mají jasno v tom, že současný styl byznysu rozhodně nenaplňuje jejich ideální představy. 8 z 10 jedinců se domnívá, že soukromý sektor má klíčovou roli v naplňování SDGs. Pouze 3 z 10 si však myslí, že byznys upřednostní něco jiného než krátkodobý zisk před udržitelným vývojem.

Uvědomění vlád, byznysu a nevládních organizací o problematice SDGs se zvyšuje. 71 % výkonných ředitelů organizací je přesvědčeno o nezbytnosti udržitelnosti. 86 % prohlašuje, že udržitelnost se postupně stává nezbytnou součástí jejich byznysu. 70 % se domnívá, že udržitelný rozvoj přináší úspory. Méně než polovina však souhlasí s tím, že by byla schopna přesně změřit návratnost investic do udržitelných aktivit.

Ačkoliv důležitost SDGs v očích byznysu nabývá na síle, reálná akce, která by přispěla ke změně stylu jejich byznysu, chybí. Existuje však již řada významných firem jako Microsoft, Unilever, Marks & Spencer či Danone, které úspěšně realizují aktivity směrem ke specifickým globálním cílům a dokazují, že byznys je schopen přispět k realizaci SDGs a získat tím i konkurenční výhodu. Například výkonný ředitel Unileveru, Paul Polman, sdělil, že jejich „udržitelné značky“, jejichž účel a kvalita stojí na principu udržitelnosti, vykazují o 30 % rychlejší růst než zbytek společnosti.

Aby se firmám v budoucnu nejen finančně dařilo, nezbude jim nic jiného, než změnit své myšlení, technologie, svůj byznys model a zamyslet se nad tím, jaké zboží a služby mohou na trhu nabídnout uvědomělým zákazníkům právě miléniové generace.

Zdroj: Ecopreneurist: Millennials Want Sustainable Development Goals, volně přeloženo z AJ, celý článek dostupný zde

Sdílejte na: