#GlobalGoals Week: SDGs slaví jeden rok

23. 09. 2016

Třetí zářijový týden se nesl ve znamení Globálních cílů: spustila se mobilní aplikace a světoví lídři v New Yorku oznámili nové závazky.

Už je to rok, co 193 členských zemí OSN odsouhlasilo novou Agendu 2030 a přijalo 17 Cílů udržitelného rozvoje (SDGs). Země tak přichází s globální dohodou do roku 2030 vymýtit světovou chudobu, dosáhnout genderové rovnosti a úspěšně bojovat s klimatickými změnami. Mezi státy, které dohodu přijaly, je i Česká republika. SDGs jasně definutí svět, ve kterém chceme žít – jsou obecně platné pro všechny, nikoho nevyjímaje.

Veřejná správa, neziskový sektor, byznys, akademie i jednotlivci se tento týden spojují, aby podpořili světové lídry v prosazování a naplňování SDGs. OSN také představilo novou mobilní aplikaci (ke stažení zde), která SDGs představuje a nabízí zajímavé příležitosti k zapojení.

Byznys je všeobecně vnímán jako důležitý hráč v dosažení globálních cílů. V rámci #GlobalGoal Week se konalo také Fórum soukromého sektoru při OSN (United Nations Privte Sector Forum 2016). Jedno z hlavních témat Fóra je migrace: přes 60 milionů lidí přišlo kvůli konfliktům o domov a vlny uprchlíků jsou výzvou pro udržitelnou budoucnost nás všech. Setkání světových lídrů identifikovalo a na příkladech ukázalo, jak může k řešení uprchlické krize přispět byznys, ať už jsou to vlastní aktivity nebo partnerství s OSN.

Lise Kingo, výkonná ředitelka UN Global Compact, využila Fóra k představení čtyř nových projektů zaměřených na Cíle udržitelného rozvoje. UN Global Compact je největší celosvětovou iniciativou pro zapojení soukromého sektoru do SDGs. Pomáhá začlenit SDGs do kontextu udržitelného podnikání a snaží se, aby firmy porozuměly, jak mohou SDGs zakomponovat do svého fungování a vytvářet tak dobrou praxi a příležitosti pro růst.

UN Global Compact propojuje nefinanční reporting právě s SDGs (nově ve spolupráci s GRI více zde), soustředí se na udržitelné finanční služby, buduje platformu dobré praxe udržitelných byznys řešení a zaměřuje se na sociální inovace v korporátním prostředí.

Celý #GlobalGoals Week zdůraznil především potřebu partnerství k dosažení globálních cílů. Nově vydaná příručka Partnership Passport doplňuje mobilní aplikaci a krok za krokem přibližuje velkým firmám i jednotlivcům, jak se spojit a pomoct změnit svět kolem sebe k lepšímu.
Sdílejte na: