Vodafone pomáhá v Indii inteligentními billboardy zemědělcům

04. 09. 2016

Inovativní billboardy, které vznikly za spolupráce firmy Vodafone a strojírenské firmy Kinetic, pomáhají zemědělcům v západní Indii vyrovnávat se s obdobím sucha.

Billboardy jsou speciálně upraveny tak, aby zachytávaly dešťovou vodu, která je poté nákladními auty dovážena zemědělcům okolních vesnic.

V posledních několika letech je Indie sužována nedostatkem srážek. 75 % indických srážek se vyskytuje v monzunových obdobích trvajících od června do září. V případě nedostatku srážek však vodní zdroje mohou vyschnout až do dalšího monzunového období. Nepříznivý vliv počasí má devastující dopad na zemědělství, kterým se živí okolo 70 % Indů z 1,25 miliardové populace.

"Za poslední čtyři roky jsme díky nedostatku vody a obdobím sucha neměli žádnou úrodu. Přišel jsem o stovky tisíc rupií a musel jsem si vzít půjčku, kterou doteď splácím. Vláda k nám vodu sice dováží, ale nepravidelně a ve velmi malém množství", komentuje situaci místní zemědělec.

Vodafone inteligentní billboardy byly zřízeny před dvěma měsíci a staly se záchranným lanem asi pro 60 zemědělců v okolí města Maharashtra. Billboardy jsou opatřeny hliníkovými panely na zachycování dešťové vody, která je následně trubkami svedena do nádrže pod billboardem. Každá nádrž je vybavena technologií senzorů vody, která upozorní zaměstnance, když jsou nádrže na 2 000 litrů vody plné. Billboardy jsou obsluhovány sběrným týmem, který přepravuje takto získanou dešťovou vodu nákladními automobily zemědělcům do okolních vesnic.

"Můžete dát těmto zemědělcům peníze, můžete jim dát jídlo, které jim na chvíli pomůže. Ale to, co opravdu potřebují, je voda", říká Somnath Sengupta, národní kreativní ředitel Kinetic.

Siddharth Banerjee, CMO Vodafone India, dodává: „Na více než 330 milionů lidí z celé země mělo sucho ze začátku tohoto roku silný dopad. Po úspěšném zavedení projektu v Maharashtře očekáváme, že by mohl být náš systém použit i v jiných geografických oblastech Indie“. 

Zdroj: The Guardian: Rainwater-harvesting billboards offer lifeline to India’s drought-hit farmers, 30. srpna 2016, celý článek dostupný zde
Sdílejte na: