Společnosti po celém světě usilují o snižování produkce emisí

16. 05. 2016

Mezinárodní iniciativa Science-Based Targets pomáhá firmám reagovat na problematiku změny klimatu.

Napomáhá firmám stanovovat si konkrétní cíle na snižování produkce emisí v souladu s tím, co vědci označují za nezbytné pro udržení globálního oteplování pod nebezpečnou hranicí 2 stupňů Celsia. To signalizuje, že průmysl je odhodlán hrát klíčovou roli v dekarbonizaci naší ekonomiky.

Od loňského schválení návrhu pařížské klimatické dohody (COP21) v Paříži se k iniciativě Science-Based Targets připojilo 41 společností. Mezi novými signatáři jsou například společnosti Ben&Jerry’sSunPowerOwens Corning, Toyota Motor i velký evropský řetězec Metro AG. Tento měsíc iniciativa oznámila, že celkem se již 155 společností zavázalo ke snížení emisí a stanovilo si měřitelné cíle v souladu se snahou udržet globální oteplování pod 2 stupni Celsia. Firmy participující v této iniciativě mají sídlo v 27 zemích světa, nejvíce v regionu Evropy.

Iniciativa Science-Based Targets, která vznikla za spolupráce CDP (Carbon Diclosure Project), UN Global Compact, Institutu pro světové zdroje a Světového fondu na ochranu přírody, překonala svůj vlastní cíl rekrutovat do konce roku 2015 alespoň 100 firem. Již před koncem jednání COP21 bylo do iniciativy zapojeno 114 společností, mezi nimi například společnost Unilever, šampion v udržitelném podnikání a plnění nových Cílů udržitelného rozvoje (SDGs).

Zatím 13ti společnostem byly jejich strategie a stanovené cíle zhodnoceny a schváleny experty iniciativy. Mezi společnostmi, jejichž závazky na dekarbonizaci jsou v souladu s udržením globálního oteplování pod 2 stupni Celsia, jsou například Coca-Cola, Dell, General Mills, P&G, Sony či Kellogg. Závazek každé společnosti obsahuje dva základní aspekty - jde napříč celou společností a je na minimální dobu 5 let. Těchto 13 společností dohromady sníží svou produkci emisí o 847 milionů tun oxidu uhličitého po dobu stanovených cílů, což iniciativa Science-Based Targets označuje za ekvivalent ročnímu uzavření 250 uhelných elektráren.

„Entusiasmus, který společnosti projevily při stanovování klimatických cílů, je obdivuhodný“, říká Cynthia Cummis z Institutu pro světové zdroje, a dále dodává: „Naši odborníci, kteří recenzují stanovené cíle, mají problém stihnout projít všechny předložené materiály. Na jednu stranu to představuje velký problém, ale na druhou stranu je to jasný důkaz, že pařížská klimatická dohoda byla klíčovým milníkem.“

Zdroj: Sustainable Brands: Toyota, Ben&Jerry's Among 155 Companies to Set Science-Based Emissions Reduction Targets, 9. 5. 2016, celý článek dostupný zde
Sdílejte na: