Starbucks věnuje veškeré neprodané jídlo potřebným

30. 03. 2016

Nová iniciativa FoodShare umožňuje americkým kavárnám Starbucks věnovat 100 % neprodaného jídla hladovějícím.

Myšlenka věnovat neprodané jídlo charitě zní velmi jednoduše, ale předpisy ohledně bezpečnosti potravin nařizují prošlé jídlo vyhazovat, i přestože je pořád vhodné ke konzumaci. Nyní Starbucks představil iniciativu FoodShare, která umožňuje 7 600 americkým kavárnám Starbucks věnovat jídlo potravinovým bankám. Během jednoho roku tak kavárenský řetězec poskytne více jak 5 milionů jídel jednotlivcům i celým rodinám. Do pěti let Starbucks plánuje do iniciativy zapojit všechny americké prodejny.

Přibližně 15 milionů amerických dětí žije v domácnostech, které si nemohou dovolit dostatek výživného jídla. Téměř 50 milionů Američanů je ohroženo hladem, říkají data amerického ministerstva zemědělství. „Jako u spousty našich společensky odpovědných iniciativ, i tentokrát pochází inspirace od našich zaměstnanců, kteří se jako dobrovolníci často zapojují do rozvoje komunit,“ říká John Kelly, seniorní viceprezident Starbucks pro globální odpovědnost, rozvoj komunit a veřejnou politiku. „Zaměstnanci po nás chtěli, abychom v tomto problému byli aktivnější a vymysleli způsob, jak naše zbylé jídlo dostat k potřebným“.

Již od roku 2010 spolupracuje Starbucks s Food Donation Connection, která si v kavárnách vyzvedává pečivo, jenž nelze prodat zákazníků. Nyní k pečivu přidá i zbylé čerstvé jídlo. „Velkou výzvou bylo uchování kvality jídla během přepravy. Musíme se zaměřit na správnou teplotu i podmínky skladování,“ říká Jane Maly, brand manager pro Starbucks Food. Starbucks se nyní spojil i s organizací Feeding America, největší organizací na záchranu jídla v USA, která má možnost jídlo ze Starbucks rozvážet potřebným ve speciálních chladících dodávkách.

„Tímto prvním krokem chceme i ostatním firmám ukázat, že tato možnost existuje a že společně můžeme pomoci bojovat proti hladu,“ říká Cliff Burrows, CEO Starbucks Group pro USA a Jižní Ameriku. „Iniciativa FoodShare činí naše zaměstnance hrdými a zároveň reprezentuje naše hodnoty.“

Zdroj: Volně přeloženo a zkráceno, Starbucks Newsroom, originál zde
Sdílejte na: