Světoví lídři se v rámci kampaně HeForShe zavázali k rovnosti pohlaví

09. 03. 2016

Vrcholoví představitelé deseti firem včetně Vodafone, Unilever, PwC či Twitter, kteří se zapojili do kampaně UN Women s názvem HeForShe, uveřejnili svá data o diverzitě.

Výsledky studie byly zveřejněny během nedávného Světového ekonomického fóra v Davosu v rámci kampaně HeForShe s názvem IMPACT 10x10x10. Na akci vystoupili vrcholoví představitelé zapojených firem, výkonná ředitelka UN Women, Phumzile Mlambo-Ngcuka, a ambasadorka dobré vůle UN Women a tvář kampaně HeForShe, herečka Emma Watson.

HeForShe spustila iniciativu IMPACT 10x10x10 v Davosu v lednu 2015. Po roce se UN Women podařilo vybudovat silnou komunitu lídrů v problematice rovnosti pohlaví z deseti světových korporací – Vodafone, Unilever, Twitter, PwC, AccorHotels, Barclays, Koç Holding, McKinsey & Company, Schneider Electric či Tupperware Brands. Skupina deseti firem se zavázala k opravdovým změnám, jak ve svých firmách, tak v širší společnosti. Transparentní report jejich aktivit umožňuje změřit dopad jednotlivých firem a zároveň inspirovat svou činností na podporu rovnosti pohlaví i další zaměstnavatele.

Studie ukazuje na rozdíl mezi zastoupením žen v řadových zaměstnaneckých a vedoucích pozicích. Celkové zastoupení žen napříč deseti firmami bylo 39,7 %, zatímco v seniorních manažerských rolí se procento žen pohybovalo od 11 % do 33 %. Tato čísla jsou sice nad globálními průměry, UN Women však výhledově cílí na vyváženější zastoupení mužů a žen, až na úroveň 50 % na 50 %. Závazky v rámci IMPACT ukazují různé způsoby, jak tohoto ambiciózního cíle dosáhnout.

“Ve Vodafone využíváme každé příležitosti, jak použít mobilní technologie k posílení postavení žen a dívek na celém světě a zlepšit tak jejich zdraví a vzdělání, zmírnit izolaci, zvýšit bezpečnost a zprostředkovat jim ekonomické příležitosti,” říká Vittorio Colao, CEO Vodafone Group. Vodafone se zavázal do roku 2020 zvýšit zastoupení žen ve svých manažerských pozicí na 30 %, zajistit lepší přístup žen k mobilním technologiím a poskytovat vzdělání dívkám v uprchlických táborech. Už rok po spuštění slaví iniciativa první úspěchy – přelomová je především globální politika Vodafone zaměřená na rodičovství, která umožňuje ženám lépe skloubit práci a rodinu.

Lokálně Vodafone ČR spustil spolu s neziskovou organizací Mimo domov projekt na podporu dívek z dětských domovů. Za každých 500 podpisů pod profilem na www.heforshe.org/Vodafone zaplatí jedné dívce víkendový kurz, který ji připravuje na důležité situace samostatného života. Připojit se svým podpisem můžete také do 20. března.

Více o kampani HeForShe, konkrétních aktivitách na podporu rovnosti pohlaví v byznyse a dobré praxi politiky rodičovství společnosti Vodafone řekne ředitelka rozvoje a lidských zdrojů Vodafone Group, Sharon Doherty, na Summitu společenské odpovědnosti a udržitelného podnikání GLOBAL COMPACT 2030: Looking into the Future of Corporate Sustainability, ve středu 4. května ve Veletržním paláci Národní galerie v Praze.
Sdílejte na: