Britský řetězec John Lewis o vánocích upozorňuje na osamělost ve stáří

16. 12. 2015

Obchodní řetězec každoročně startuje vánoční kampaň, která pro mnoho Britů znamená začátek svátků a s tím spojené nakupování vánočních dárků.

Tento rok svou charitativní kampaň pojmul John Lewis netradičně a soustředil se na osamělost a dopad, který i malý vánoční dárek může mít. Reklama ukazuje holčičku, která pomocí dalekohledu sleduje osamělého starého muže. Zkouší ho zkontaktovat vlaštovkami i střílet zprávy na šípech, ale bez úspěchu. Až na Vánoce se jí pomocí balónků podaří za starým mužem dopravit dárkový balíček s dalekohledem. Díky němu se pak poprvé uvidí. Celou kampaní se nese heslo “O Vánocích někomu ukažte, že ho máte rádi”.

Klip se rychle začal šířit po sociálních médiích pod hashtagem #ManOnTheMoon a na YouTube má nyní téměř 22 milionů shlédnutí. John Lewis v rámci kampaně prodává hrneček, dárkové etikety a přáníčka, z nichž jde veškerý zisk na charitu Age UK. Ta pomáhá starým lidem v nouzi. Firma předpokládá, že tímto způsobem vybere tisíce liber.

John Lewis zároveň motivuje své zaměstnance, aby během svátku zkontaktovali Age UK a dobrovolnicky se zapojili do jejich vánočních aktivit, které se zaměřují na staré a osamělé lidi bez rodiny.
Sdílejte na: