Spolupráce firem Shell a LEGO končí

14. 10. 2014

Společnost LEGO podle dostupných informací neobnoví smlouvu o společné propagaci s ropným gigantem Shell, která trvala 50 let.

Tento výsledek má přímou souvislost s kampaní organizace Greenpeace, kterou za tři měsíce podpořilo více než milion lidí. Organizace vyzvala společnost LEGO k tomu, aby přestala na hračkách propagovat značku Shell v souvislosti s plánovanou těžbou ropy Shell v Arktidě.

Přístup společností LEGO a Shell je velmi odlišný. LEGO se zavázalo k výrobě většího množství čisté energie a odstranění ropy ze svých produktů. Podle Greenpeace se LEGO pod tlakem společnosti rozhodlo správně, v budoucnu by měla být ale firma obezřetnější v oblasti výběru partnerů a zaměřit se na společensky odpovědnější subjekty.

Podle Kláry Sutlovičové, vedoucí arktické kampaně Greenpeace ČR, Shell potřebuje podobné partnery jako LEGO k vylepšení špatné pověstí. LEGO není zdaleka první firmou, která ukončila spolupráci s Shell. V roce 2012 neobnovil kontrakt britský potravinový řetězec Waitrose. Firmy jako Microsoft, Google či Facebook ukončily spolupráci s lobbistickou skupinou ALEc blokující zákony na ochranu klimatu.

Podívejte se na videoklip kampaně Greenpeace Everything is not awesome, který shédlo více než 6,5 milionů lidí zde.


Zdroj: Greenpeace (2014): LEGO po padesati letech končí se Shellem – reaguje na výzvu milionu lidí. Dostupné zde, 13. 10. 2014.
Sdílejte na: