Kofola vstupuje do Asociace společenské odpovědnosti

05. 03. 2014

Kofola, tradiční česká firma, dělá každý den poctivý a odpovědný byznys. Výroba, domluva s obchodními partnery nebo práce zaměstnance, tam všude byste našli hodnoty, na kterých stojí společenská odpovědnost Kofoly.

V roce 2013 oslavila společnost Kofola své 20leté působení na trhu. Za jejím založením stojí rodina řeckého rodáka Kostase Samarase. Z původního jednoho pracovního stolu z palet, se stala jednou z nejvýznamnějších firem na poli výrobců nealkoholických nápojů ve střední Evropě.

Skupina Kofola působí v České republice, na Slovensku, v Polsku a Rusku. Ve svých sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku, zaměstnává více než dva tisíce lidí. Portfolio zahrnuje kromě tradičního československého nápoje Kofola, dalších 18 značek různých nápojů. Mezi nimi například pramenitá voda Rajec, sirupy Jupí nebo ovocný nápoj s hroznovou šťávou Vinea.

Každodenní fungování firmy Kofola je spojeno s její misí. S nadšením usilovat o to, co je v životě opravdu důležité: milovat, žít zdravě a stále hledat nové cesty. Vizí Kofoly je být do roku 2017 československou dvojkou v gastru a impulsu, stabilizovat retail a nabídnout nápoje ve zdravější podobě a stejně jako dosud, vyrábět všechny produkty, s co největší péčí a láskou.

Každý den dělá Kofola poctivý a odpovědný byznys, vyrábí kvalitní produkty s ohledem na životní prostředí, je přátelská a otevřená novým nápadům. Proto je CSR protknuto celou firmou. Podnikání Kofoly stojí na hodnotách, které podporuje a šíří dále. Mezi ně patří Poctivost, Originalita, Hrdost, Odpovědnost, Důvěra A hlavně nadšení. Hlavní hodnotou Kofoly je tedy POHODA. Ta stojí na těchto pilířích: poctivý výrobce; dobrý soused; spolehlivý partner a pohodový kolega.

Kofola, jako poctivý výrobce, snižuje spotřebu vody, energií a odpadů při výrobě. Vyrábí kvalitní produkty, bez konzervantů a z kvalitních surovin. Podporuje aktivity dětí a mladých lidí především v oblasti sportu, volného času a vzdělávání. Pomoc je primárně produktová, tedy zajištění pitného režimu. Kofola zastává pozici dobrého souseda. Podpora je cílena do okolí výrobních závodů (Krnov, Mnichovo Hradiště a Rajecká Lesná).

Patří mezi nejtransparentnější firmy na trhu, proto je spolehlivým partnerem. Investuje odpovědně a při vyjednávání dodržuje pravidla etiky.

Kofola ke svým zaměstnancům přistupuje jako pohodový kolega. Vytváří přátelské pracovní prostředí, respektuje práva a zájmy zaměstnanců. Dodržuje férové a transparentní pravidla pro odměňování a benefity.

Různé dobročinné projekty podporuje i v rámci marketingových aktivit. Například v rámci předloňských Neslýchaných festivalů spolupracovala na projektu Zpívající ruce, který se věnuje speciálnímu školení tlumočníků hudby pro neslyšící.  V rámci loňských Neslýchaných festivalů pomohla nevidomým horolezcům.  Prodejem Kofola Dobronožek podpořila projekt Loutky v nemocnicích, které dělají radost dětským pacientům.

Vstupem do Asociace společenské odpovědnosti dává Kofola najevo, že odpovědnost vůči zaměstnancům, zákazníkům, dodavatelům, místní komunitě a životnímu prostředí je její DNA, na kterém staví svůj poctivý byznys.
Sdílejte na: