Jak pracovat s influencery na Giving Tuesday?

13. 11. 2019

V úterý 12. listopadu jsme s Asociací společenské odpovědnosti zorganizovali workshop o efektivním zapojení influencerů do Giving Tuesday.

Přesně tři týdny před oslavami světového dne dárcovství a nejštědřejšího úterý v roce se v sídle Nadace Vodafone sešlo na čtyřicet zástupců zapojených neziskových organizací.

Influenceři a jejich práce i vliv na sociálních sítích – skvělá možnost, jak dát o své Giving Tuesday aktivitě vědět. Na otázky, jak s osobnostmi pracovat, jak mohou influenceři kampaním pomoci a co dělat, aby spolupráce fungovala, odpověděl workshop Asociace společenské odpovědnosti organizovaný ve spolupráci s partnerem Giving Tuesday Nadací Vodafone.



Po přivítání Adriany Dergam, členky dozorčí rady Nadace Vodafone, přispěla svými zkušenostmi s filantropií a dárcovstvím Barbara Nesvadbová, spisovatelka a ředitelka nadačního fondu Be Charity, která je od samého začátku ambasadorkou Giving Tuesday v Česku. „Já nejen díky Giving Tuesday vidím, že dobrý čin je jako sněhová koule. Neuplyne týden, kdy by se mě někdo nezeptal, jestli může přijít někam pomáhat, přinést nějaké knihy, poslat někam peníze… Myslím, že lidé jsou přirozeně hodní a že si nesmírně pomáhají,“ uvedla Nesvadbová.



Poté všem účastníkům představila možnosti spolupráce s influencery a předala své cenné zkušenosti Veronika Jirásková z digitální agentury World of Online. Ta zdůraznila, že pro efektivní kampaň je nejdůležitější autenticita. „Nemá cenu oslovovat například influencera s intolerancí na laktózu, aby podpořil váš jogurt nebo novou značku mléka. Sledující influencera znají a nebudou mu to věřit, a tak nebudou důvěřovat ani produktu,“ řekla Jirásková.



Následovalo představení aplikace Bright Sky CZ na pomoc obětem domácího násilí Nadace Vodafone a rozhovor Veroniky Řídelové z Nadace s infuencerkou a umělkyní Ester Geislerovou, která je tváří aplikace. „Podle mě funguje si vytipovat osobnost, která má s tím projektem co do činění a sama se o podobná témata zajímá. Myslím, že obsah je důležitější než forma a nejlepší jsou příspěvky psané, jak se říká, opravdu od srdce,“ uvedla Geislerová.

Workshop shrnula Karolína Tesárek, která se v Asociaci společenské odpovědnosti stará o sociální sítě a online. Účastníkům představila například úspěšnou kampaň dne dárcovství s hercem a moderátorem Michalem Kavalčíkem známým také jako Ruda z Ostravy nebo s Barbarou Nesvadbovou z Be Charity. Přidala také konkrétní ukázky zapojení influencerů do dobročinných projektů v zahraničí.



Partnery Giving Tuesday Česko jsou kromě Nadace Vodafone také Albatros Media a Skupina ČEZ. Skvělé občerstvení pro všechny účastníky akce připravil sociální podnik Kavárna Mezi řádky.

Fotogalerii z workshopu od Jana Nechvíle najdete ZDE.
Sdílejte na: