Luxusní módní řetězec Harvey Nichols se seznamuje s cirkulární ekonomikou

09. 10. 2019

Ve spolupráci s organizací The Restory se britský módní řetězec pokouší zvýšit loajalitu svých zákazníků prostřednictvím programu následné péče.

V září 2019 představil řetězec Harvey Nichols program následné péče pro luxusní módní doplňky. Za příplatek 120 liber (v případě obuvi) nebo 250 liber (v případě kabelek) mohou zákazníci během 18 měsíců zakoupené zboží na pobočce/v obchodě vrátit k opravě.

Program byl vytvořen společně s lonnýnským start–upem The Restory, jehož služby zahrnují čištění, opravu podrážek, údržbu kožených výrobků a barvení. Mnoho luxusních značek nabízí vlastní opravu zboží/na vlastní náklady, avšak jejich záruky obvykle pokrývají právní a technické vady výrobku, nikoliv vady způsobené obnošením. Služba je dostupná skrze britskou pobočku, která si nárokuje provizi z každého prodeje. Tato varianta je pro klienty také levnější, než kdyby se rozhodli pro využití služeb přímo od The Restory.



Zatímco tento druh servisních služeb je poměrně nový v odvětví luxusní módy, technologické firmy a velké podniky jako Apple nebo Best Buy získávají díky podobně laděným členským balíčkům značný zisk. V roce 2018 zaznamenal Apple 27% nárůst výnosu ze služeb (na 37 miliard), který byl z velké části způsoben službami v rámci AppleCare.

Nabídkou této nové služby rozšířil řetězec Harvey Nichols také počet poboček společnosti The Restory, kam může kdokoliv přinést svou kabelku nebo boty ke zhodnocení jejich stavu a k následné opravě. Podle společnosti The Restory tyto pobočky přilákaly již tři tisíce nových zákazníků a Harvey Nichols se chystá zpřístupnit tuto službu na svých dalších šesti pobočkách ve Velké Británii do konce října.



Kreativní a marketingová ředitelka skupiny Harvey Nichols Deborah Bee uvedla, že tato spolupráce pramení z volání zákazníků po produktech, které vydrží déle, v době, kdy udržitelnost a cirkulární ekonomika hrají v módě prim: „Máme pocit, že by lidé měli kupovat méně, ale kvalitněji. Zeptejte se sami sebe, než si něco koupíte: Vezmu si to na sebe třicetkrát?“

Vylepšováním a prodlužováním životnosti luxusního zboží se Harvey Nichols podílí také na růstu trhu s použitým zbožím, jehož hodnota je společností Bain odhadována na 22 miliard eur. Spoluzakladatelka a šéfka marketingu a obchodního rozvoje společnosti The Restory říká, že zákazníci často přináší zboží, které se jim nepodařilo přeprodat, a věří, že renovace pravděpodobnost jejich prodej zvýší.



Ostatní značky také přicházejí s nabídkou servisních služeb. Společnost Selfridges zprovoznila kontaktní místa pro The Restory na svých dvou pobočkách. Firma Burberry vyřídila v minulém roce kolem 20 000 požadavků na opravu zboží a nyní se zaměřuje na rozšíření těchto služeb.

 

Vanessa Jacobs, CEO a zakladatelka The Restory


„Nájemní trh a trh s použitým zbožím umožňují větší počet transakcí a udržují nabízené zboží na trhu a žádané po delší dobu.“ říká spoluzakladatelka a výkonná ředitelka společnosti The Restory Vanessa Jacobs. „Následná péče je motorem pohánějícím cirkulární ekonomiku.“




Zdroj: Harvey Nichols dips a toe into the circular economy. Vogue Business – Fashion's Global Perspective [online]. Copyright © The Restory [cit. 09.10.2019]. Dostupné na tomto odkazu.
Sdílejte na: