Klimatické aktivistky se staly tvářemi významné módní kampaně

28. 07. 2019

Módní průmysl je jedním z největších zdrojů znečištění planety, a proto se návrhářka Stella McCartney snaží prostřednictvím módní kampaně zvýšit povědomí o této problematice.

V rámci své podzimní a zimní módní kampaně 2019, Stella McCartney vyzvala několik klimatických aktivistek a dalších osob ke sdílení pěti způsobů, jak bojovat za záchranu planety. Kampaň probíhá prostřednictvím série instagramových příběhů. První část fotografií a videí byla představena tento týden. Snímky nám mají připomenout, jak je příroda krásná a co můžeme udělat pro její záchranu.

„Jelikož se nacházíme uprostřed klimatické krize, je nezbytné, aby se módní značky snažily být co nejvíce udržitelnými,“ sdělila Tsui, členka aktivistické skupiny Extinction Rebellion. „Stella McCartney dláždí cestu ostatním módním značkám, a ty by ji měly následovat.“



Kampaň, jež je oslavou aktivismu, byla úmyslně natáčena ve Walesu v oblasti Nash Point, kde dochází k erozi místních pláží a narušení fungování mořského ekosystému. Na fotkách a videích této kampaně pózují modelky a aktivistky s replikou zeměkoule a lamami Alpaca.

„Módní průmysl je jedním z největších znečišťovatelů planety. Bylo by velmi nezodpovědné, pokud by se módní značky, disponující značnými finančními prostředky a společenským vlivem, nesnažily zvýšit povědomí o této problematice a něco s tím dělat,“ dodala aktivistka Tsui.



Ročně se 1 milion tun mikrovláken dostane do světových vod, čímž dochází ke kontaminaci vodního ekosystému a poškození mořského života. Pouze 1 % oblečení je ve skutečnosti recyklováno. Dle nadace Ellen McArthur, zbytek je buď spálen, nebo odvezen na skládku s frekvencí jedné dodávky za sekundu. Mimo jiné, módní průmysl je obrovským producentem uhlíkových emisí.

„Vše by mělo být cirkulární“, doporučuje ve videu modelka Amber Valletta, jedna z tváří kampaně. V cirkulární ekonomice jsou všechny surové materiály a produkty znovupoužity a jen minimum materiálu je vyhozeno.



Stella McCartney v rámci své kampaně plánuje dále propagovat práci s udržitelnými tkaninami, jako jsou organická bavlna, udržitelná viskóza, či recyklovaný polyester. Mimo jiné představí i lamí vlnu, jejíž produkce může být sledováno až k původnímu zdroji. Proto jsou na fotografiích z kampaně právě lamy Alpaca. Nedávno jsme vás také informovali o spolupráci Stelly s adidas a navržení udržitelné mikiny z inovativních udržitelných vláken.




Zdroj: Climate Activists Are the Faces of This Dreamy New Fashion Campaign. [online]. Copyright © 2012 [cit. 28.07.2019]. Dostupné ZDE.
Sdílejte na: