Potravinová sbírka již tuto sobotu – darujte nově i při nákupu online

12. 05. 2019

Již tuto sobotu 18. května se bude po celém Česku konat první letošní potravinová sbírka. Lidé mohou od 8 do 18 hodin darovat trvanlivé potraviny nebo drogerii přímo v prodejnách sítí zapojených obchodů nebo nově i prostřednictvím online nákupu.

Vybrané zboží pak putuje do skladů potravinových bank, odkud se následně rozváží potřebným. První letošní potravinová sbírka proběhne netradičně v jarním termínu, a to právě tuto sobotu 18. května.

Lidé mohou v prodejnách zapojených řetězců darovat zakoupené trvanlivé potraviny či drogerii dobrovolníkům, které lze snadno poznat podle zelené zástěry s logem sbírky. Darované potraviny budou následně převezeny do nejbližší potravinové banky a poté rozděleny potřebným. Sbírka potravin je jednou z největších charitativních akcí, kterou pomáhají po celém Česku organizovat tisíce dobrovolníků. Sbírka potravina je organizována ve všech krajích potravinovými bankami a Českou federací potravinových bank ve spolupráci se Svazem obchodu a cestovního ruchu a Asociací společenské odpovědnosti.



Na webových stránkách www.sbirkapotravin.cz najdete jednoduchý návod, jakým způsobem, kde,  a hlavně jaké typy potravin či drogerie darovat, tedy především:

Vybrané potraviny a drogerie putují prostřednictvím regionálních potravinových bank přímo do odběratelských neziskových organizací. Můžeme tak pomoc doručit například opuštěným seniorům, matkám samoživitelkám, rodinám v krizi, lidem bez domova nebo lidem s psychickým či tělesným postižením,“ uvádí Veronika Láchová, ředitelka České federace potravinových bank. Sbírka potravin je společným dnem solidarity a pomoci, kdy může každý přispět tím nejjednodušším způsobem – darováním zakoupeného zboží. Do sbírky se kromě veřejnosti zapojují také obchodní řetězce Albert, BILLA, Kaufland, Lidl, MAKRO, Penny Market a Tesco.

Kromě darování přímo v prodejnách a obchodech mohou lidé přispět tentokrát vůbec poprvé i po internetu, a to při online nákupu. Do charitativní akce se letos nově zapojily e-shopy Tesco nebo Rohlik.cz, na kterém mohou zákazníci darovat potraviny a drogerii na dobročinné účely již od 10. do 24. května. Lidé tak mohou v online sbírce pod příslušnou částkou darovat balíček takového zboží, které klienti potravinových bank nejvíce potřebují, jako jsou luštěniny, konzervy nebo základní hygienické potřeby a výživu pro nejmenší. „Jsme rádi, že jsme se mohli stát partnerem sbírky. Odpovědné nakládání s potravinami je téma, které společností silně rezonuje, kdy na jedné straně žijí lidé v absolutním přebytku a na té druhé nedosáhnou ani na základní suroviny. Sbírka tento stav pomáhá narovnávat a dává svým klientům šanci žít o něco lepší život,“ uvádí Lucie Mádlová, zakladatelka a ředitelka Asociace společenské odpovědnosti, která je partnerem Sbírky potravin.

Hlavním logistickým partnerem potravinové sbírky je Raben Logistics Czech. Záštitu nad akcí převzali ministr zemědělství Miroslav Toman a Evropská federace potravinových bank. Charitativní sbírku také podporuje řada známých osobností, mezi nimi mimo jiné herec, moderátor a autor Gastromapy Lukáš Hejlík, spisovatelka, zakladatelka nadačního fondu Be Charity a ambasadorka Giving Tuesday Barbara Nesvadbová, herec a režisér Jiří Mádl nebo Miss World a zakladatelka Nadačního fondu Krása pomoci Taťána Gregor Brzobohatá.



Další informace:

O České federaci potravinových bank:

Je zastřešující organizací potravinových bank v České republice. Zastupuje na národní i nadnárodní úrovni všech 15 fungujících potravinových bank a provozuje centrální sklad v Modleticích. Snaží se hájit zájmy potravinových bank na národní úrovni a pomáhat s přípravami celonárodních smluv i metodik. Federace potravinové banky neřídí, pouze koordinuje jejich činnost a dbá na dodržování základních pravidel – Charty Potravinových bank.

O Asociaci společenské odpovědnosti:

Asociace společenské odpovědnosti (A-CSR) je největší platforma společenské odpovědnosti (CSR) a Cílů udržitelného rozvoje (SDGs) OSN v Česku. Hájí zájmy 280+ členů z řad korporátního, neziskového, vzdělávacího i veřejného sektoru s cílem zvýšit jejich potenciál a kompetence v oblasti CSR a SDGs. Prostřednictvím aktivního dialogu se státem A-CSR významně ovlivňuje a vytváří CSR politiku a agendu udržitelného rozvoje v Česku. Od roku 2016 je A-CSR národním ambasadorem Giving Tuesday, největšího světového svátku dárcovství.

O Svazu obchodu a cestovního ruchu:

Je nezávislým a dobrovolným sdružením asociací, aliancí, družstev a firem podnikajících v malo/velko-obchodě, e-commerce, gastronomických, ubytovacích a dalších službách. Zastupuje přes 6 000 podnikatelů vytvářejících až 500 000 pracovních míst. Je druhý největší zaměstnavatelský svaz v ČR – sociální partner.
Sdílejte na: