Burger King na apríla servíroval hamburgery bez masa

28. 04. 2019

Jeden z nejlepších aprílových „žertíků“ svým zákazníkům připravil řetězec Burger King. Na prvního dubna totiž servíroval oblíbené Whoppery bez jejich hlavní ingredience – masa.

Řetězec rychlého občerstvení tím představil svůj nový Impossible Whopper vyrobený ze sóji a vzhledem i chutí zcela připomínající svou živočišnou alternativu. Burger King tímto krokem reflektuje narůstající znepokojení z důsledků vysoké spotřeby masa. Svým zákazníkům nabízí alternativu, která není kompromisem na chuti ani kvalitě.

„Lidé si stále častěji uvědomují zdravotní i environmentální problémy plynoucí z vysoké konzumace živočišných výrobků. Impossible Burger je snadným krokem k udržitelnější dietě,“ říká Clementine O’Connor, vedoucí programu udržitelného stravování OSN. „Impossible Burger je ideální volbou pro ty, co mají obavu o dopady své stravy na životní prostředí, ale veggie burger by si běžně neobjednali.“


„Skoro třetina uhlíkové stopy společnosti pochází právě z produkce hovězího. Impossible Burger je skvělým příkladem toho, jak může v soukromém sektoru dojít k systémové změně.“ ~ Clementine O’Connor.

Jenže systémová změna je jen velmi pomalá a musí k ní docházet na několika frontách. Individuální aktivity, grassrootové aktivity, finanční mechanismy a vládní infrastruktura musí pracovat společně na dlouhodobé udržitelnosti.

Tim Christophersen z OSN upozorňuje na to, že ačkoli každý jednotlivec může přispět ke zlepšení situace, pořád hraje významnou roli stát. Ten narušuje trh bolestivými dotacemi do zemědělství, kvůli nimž se na ceně masa neodráží skutečné náklady na jeho produkci. Cena masa nezahrnuje škody způsobené na zdraví a životním prostředí. Jedná se o selhání trhu způsobené politickými akcemi. Nejedná se o selhání jednotlivců.



„Pokud by vlády nastavily politiku reagující na klimatické cíle, bezmasý hamburger by byl mnohem levnější než jeho živočišná alternativa. Dnes tomu však takto není. Změnit status quo ve vládě bude chtít do budoucna ještě hodně úsilí,“ doplňuje Christophersen.

Zástupci firmy Impossible Foods, která s řetězcem Burger King spolupracuje, uvádí, že pro ně bylo hlavní motivací ohromné množství zákazníků a hlavně milovníků masa, které Burger King dokáže oslovovat. Pokud se tyto strávníky podaří uspokojit rostlinnými hamburgery, bude to mít ohromný dopad na řešení současných výzev.

„Rádi říkáme, že dokážeme vyrobit rostlinné alternativy pro lidi, kteří mají maso běžně ve svém jídelníčku.“ V nedávném výzkumu společnost Impossible Foods zjistila, že 91 % jejích zákazníků jí maso. Po vyzkoušení Impossible Burgeru neobsahujícího žádná antibiotika, hormony ani cholesterol jejich zájem stoupl z 24 na 40 %. Pokud bude tento trend pokračovat, systém se postupně sousto po soustu změní.




Zdroj: Volně přeloženo Českou veganskou společností, členem Asociace společenské odpovědnosti, z anglického originálu The Whopper gets a green makeover.
Sdílejte na: