Zhmotnění on-line světa

26. 04. 2019

O tom, jak možná netradičně, ale se startupovou přesností přistoupit k tvorbě CSR strategie, si v Lepším místě povídali s Michalem Hanáčkem, CEO Pilulka.cz.

Michal Hanáček usiluje ve společenské odpovědnosti o skloubení toho nejlepšího z on-line i off-line světa tak, aby výsledkem byla skutečná radost lidí, kteří dělají česká města lepšími. Velmi podobný pohled na společenskou odpovědnost má i tým Lepšího místa, on-line nástroje pro spolupráci firem s městy a komunitou.

V Lepším místě spojují města, firmy, občany, tvoří komunity. Chodí do terénu a mluví s lidmi. Sbírají příběhy a zkušenosti občanů, které pak předávají dál veřejnosti, městu či firmám. Zároveň hojně využívají rychlé on-line komunikace. Nedávno spustili nový produkt Anketomat, on-line nástroj na tvorbu anket, který jim umožňuje ještě efektivněji vtahovat veřejnost do spolurozhodování a motivovat k aktivitě a pozornosti všechny věkové kategorie občanů.



Směr, kterým se ubírají, společná myšlenka a vzájemná synergie, to dalo vzniknout společné kampani Lepšího místa a Pilulka.cz, jejíž název mluví sám za sebe – Daruj RADOST v Českém Brodě! 

Tým Lepšího místa je opravdu moc rád za tak skvělého parťáka jako je Pilulka.cz, firmu s podobným pohledem na on-line a off-line svět, se kterým mohli společně vnést do komunity Českého Brodu trochu více radosti. Prohloubit zde atmosféru vděčnosti, ocenění a pozitivní účasti v životech druhých. I proto představují pohled týmu Pilulka.cz na společenskou odpovědnost, CSR a zapojení se v místní komunitě.



  • Jak jste k nastavování CSR strategie v Pilulce přistoupili?


Michal Hanáček: Pilulka.cz zažívá již po 5 let expanzi. Vedle růstu on-line obchodu jsou pro nás velmi důležité pobočky v regionech, jejichž počet také roste. Jsme stále startup. Minimálně v uvažování, kdy každou novou věc nejprve testujeme, ladíme a pak spouštíme plošně. Chtěli jsme tedy do našeho pojetí CSR vměstnat všechny tyto vlastnosti – on-line svět a jeho měřitelnost, lokální zaměření a hlavně lidi a jejich příběhy. Směr našeho CSR musí dělat radost, dávat smysl a zároveň musíme vidět konkrétní dopad toho všeho v regionu našich poboček.

  • Jako pilotní projekt pro nastavení Vaší CSR strategie jste si vybrali právě společnou kampaň Daruj RADOST v Českém Brodě. V čem z Vašeho pohledu kampaň spočívala a jak Vám pomohla nastavit Vaši CSR strategii?


MH: Český Brod je město se zhruba 6 000 obyvateli ležící poblíž Prahy, kde máme pobočku. Pro toto město jsme společně s Vámi, s Lepším místem, vymysleli a rozjeli on-line i off-line kampaň, která sbírala nominace osobností a jejich příběhů. Osobnosti a příběhy, které v sobě město skrývá, ale které skutečně dělají Český Brod Českým Brodem. Sami občané nám pak pomohli ve veřejném hlasování vybrat ty nejlepší příběhy místních lidí a společností. Ty jsme ocenili produkty z naší on-line lékárny a pomohli je zviditelnit. Velmi dobře víme, že tyto příběhy, a především konkrétní lidé, utváří města, stejně jako utváří třeba naši a Vaši firmu. Mnohdy bereme jejich snahu, energii a práci jako standard, jako samozřejmost, ale ona je to vzácnost a bohatství.

Po skončení kampaně jsme naše lidi nechali tento pilot zhodnotit, a to prostřednictvím hlasování využívajícího škál kladných a záporných bodů i jejich demografického profilu. Nyní podle výsledků nastavíme celou CSR strategii tak, aby odpovídala hodnotám a kritériím naší firmy i lidí.

  • Jaké hodnoty a principy obsahuje Vaše pojetí společenské odpovědnosti?


MH: Jak jsem již říkal. Jsme on-line. Milujeme měřitelnost a škálovatelnost. Máme lokální pobočky. Chceme být vidět v místech, kde podnikáme a kde zaměstnáváme místní lidi. Nechceme být vytrženi z místních komunit. Naopak. Chceme podporovat jednotlivce i komunity, které utváří v místech našeho podnikání život, dělají radost a reprezentují hodnoty, které jako firma sdílíme.

  • Co Vám osobně dělá v životě radost?


MH: Život sám. :-) Vedle rodiny a práce mě naplňuje sport, jenž je v mém podání extrémnější, ale právě ta jeho extrémní náročnost mi přináší úlevu, klid a koncentraci na důležité věci. A možná paradoxně ty důležité věci jsou ty mezilidské maličkosti. Ocenění, pochvaly, všimnutí si. Dělám extrémní běh. Právě při běhu se mi vybaví jednotlivé pokroky a postřehy syna nebo například kolegů v práci, které skvěle vystihnou důležitý moment, jenž pak určí celkovou kvalitu služby.






Zdroj: Lepší místo, www.lepsimisto.cz
Sdílejte na: